Lees daarnaast ook de behandelovereenkomst
Heeft u een klacht over de behandeling van uw fysiotherapeut of bent u ontevreden over de manier waarop uw fysiotherapeut met u omgaat? Dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor uzelf, voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie.
Eerst in gesprek met uw fysiotherapeut
Om te beginnen is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan met uw fysiotherapeut of contact op te nemen met de praktijk waar uw fysiotherapeut werkt. Vindt u het moeilijk om uw probleem in een gesprek aan de orde te stellen, dan kunt u iemand meenemen, bijvoorbeeld een familielid of iemand die u vertrouwt. Voor advies of bijstand over de aanpak van het gesprek kunt u terecht bij een patiëntenorganisatie als Zorgbelang (www.zorgbelang-nederland.nl) Tel. 0900 243 70 70 (€ 0,10 per minuut).
Wanneer dit niet tot de gewenste oplossing komt, kunt u een klachtenformulier opsturen naar een onafhankelijke klachtenfunctionaris. De klacht wordt dan binnen twee weken in behandeling genomen. Een klacht kan ingediend worden door te klikken op: klacht indienen.